2022-06-27 08:56Uppdrag

Lindahl rådgivare när Senzime AB genomför riktad nyemission om 100 MSEK

Senzime AB (publ), ett bolag noterat på Nasdaq Stockholm som utvecklar och marknadsför CE- och FDA-godkända övervakningssystem för patienter som genomgår anestesi, har genomfört en riktad nyemission av aktier som tillför bolaget 100 MSEK före transaktionskostnader. Carnegie Investment Bank var finansiell rådgivare i nyemissionen.

Teckningskursen fastställdes genom ett accelererat bookbuilding-förfarande.

Lindahls team bestod av Mattias Prage, Andreas Mellberg och Michaela Larsson.

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Vi har den stora byråns breda kapacitet och en spetskompetens inom flera områden som bland annat M&A, aktiemarknad, fastigheter, bank & finans, immaterialrätt, life science, IT och teknik, och tvistlösning. Lindahl är rankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Dessutom är vi den enda svenska medlemmen i TerraLex, ett internationellt nätverk som består av noga utvalda advokatbyråer som är ledande på sina lokala marknader. Mer information om Lindahl finns på lindahl.se.