2023-07-11 13:18Uppdrag

Lindahl rådgivare vid försäljningen av Dollarstore till Tokmanni

Kundvagn i stormarknad

Advokatfirman Lindahl agerade juridisk rådgivare åt Wistrandsgruppen vid försäljningen av Dollarstore, en av de ledande svenska lågprisbutikskedjorna, till det finska börsnoterade lågprisbutiksföretaget Tokmanni.

Dollarstore driver 130 butiker i hela Sverige och två butiker i Danmark, efter sin expansion år 2022 under namnet Big Dollar. Dollarstore hade en omsättning på cirka 4,2 miljarder kronor för räkenskapsåret som slutade den 31 januari 2023.

Tillsammans bildar Tokmanni och Dollarstore en av de ledande lågprisbutikskedjorna för varierande sortiment på de nordiska marknaderna.

Lindahls team som rådgav vid transaktionen bestod främst av Jan Byström, Moritz Veller, Edvard Gustafsson och Isak Tholén.

För ytterligare information om transaktionen, vänligen se det officiella pressmeddelandet från Dollarstore: https://dollarstore.se/press#/pressreleases/dollarstore-och-tokmanni-gaar-samman-ska-skapa-en-ledande-nordisk-laagprisaktoer-3263917

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer, som med framtidsfokus, engagemang och en stark kultur hjälper klienter till framgångsrika affärer och medarbetare att nå sin fulla potential. Våra kontor finns i sex av landets största städer: Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Dessutom är vi den enda svenska medlemmen i TerraLex, ett internationellt nätverk av ledande advokatbyråer. Mer information om Lindahl finns på lindahl.se

Laura Salander
Chief Marketing & Communications Officer