2014-04-10 15:15Uppdrag

Stora kliv uppåt för Lindahl i Legal 500:s ranking

null

Idag publicerade rankinginstitutet Legal 500 årets ranking för europeiska advokatbyråer. Advokatfirman Lindahl fortsätter att ta stora kliv uppåt i rankingen och är numera rankade i den allra högsta kategorin inom fem områden, mot tidigare tre. Totalt sett klättrade Lindahl åtta steg och är nu rankade inom någon av de tre högsta kategorierna i 17 av totalt 18 områden.

- Vi är naturligtvis väldigt glada över att vi tagit steget upp till den allra högsta nivån inom energi, corporate commercial samt insolvens, men också att vi försvarat starka positioner inom viktiga områden som IT och telekom, immaterialrätt, tvistlösning och transport. Detta visar att vårt konsekventa uppträdande mot klienter, där vi alltid strävar efter att leverera rak och ändamålsenligt rådgivning, vinner mark. Samtidigt sporrar det oss att vässa vårt erbjudande ytterligare inom fler områden framöver, säger Mikael Smedeby, vd på Lindahl.

Hela förteckningen över Lindahls placeringar i rankingen finns på: http://www.legal500.com/firms/10351/10386

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.sewww.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/lindahlkarriar