2014-02-20 08:30Uppdrag

P Pocketstället AB får ny ägare

null

P Pocketstället AB:s konkursbo har den 17 februari 2014 träffat avtal om försäljning av P Pocketställets rörelse till CapTech Distribution AB, som är en av Sveriges största distributörer av IT-hårdvara, film, multimedia-produkter och AV & Large Display.

“Jag tror att Pocketstället som koncept kommer att kunna bli en framgång eftersom det har en naturlig plats på marknaden. Jag hoppas och tror att CapTech som ny ägare kan utveckla samarbetet med Pocketställets kunder och bidra till ett ännu bättre utbud”, säger konkursförvaltaren Lars-Henrik Andersson på Advokatfirman Lindahl. ”Genom affären säkerställs att det även fortsättningsvis finns fler distributörer av böcker till dagligvaruhandeln, vilket är positivt.”

Pocketstället startades år 1998 med syfte att etablera pocketboken i dagligvaruhandeln. Företaget har haft som affärsidé att genom butiker erbjuda konsumenten ett attraktivt urval av kvalitetsböcker och samtidigt vara den mest serviceorienterade och behovsanpassade lösningen för dagligvaruhandeln. Pocketstället är idag ett välkänt varumärke inom branschen och bolaget har haft försäljningsställ i ca 1 000 butiker och avtal med bl.a. Bonnier, Norstedts och Piratförlaget.

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.sewww.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/lindahlkarriar