2015-10-07 09:24Uppdrag

Ny start för svensk infrastruktur – seminarium med IPFA, SEB, Lindahl och Allen & Overy

Samhällsnyttor och tillväxt förutsätter en effektiv och utvecklad infrastruktur. I Sverige har traditionen varit att låta det allmänna stå för finansieringen av infrastruktursatsningar. Men det finns en lång rad av internationella exempel som visar på större nyttor och bättre tillväxt om det allmänna och det privata lyckas samverka i olika satsningar. För att diskutera dessa frågor och skapa en gemensam syn om den lämpligaste utvecklingen för Sverige inbjuder International Project Finance Association (IPFA) till ett seminarium den 4 november. Seminariet anordnas tillsammans med Advokatfirman Lindahl och SEB, båda erfarna rådgivare inom infrastruktur- och energifinansiering.

Medverkar gör bland andra Björn Hasselgren, KTH, som i egenskap av ordförande för infrastrukturkommissionen delar med sig av konklusioner från kommissionens arbete, Dag Detter, managing partner på Whetstone, Peter Högström, expert inom infrastruktur- och energirätt på Lindahl, Katrine Johansen på Skanska, Andrew Fraiser från brittiska advokatbyrån Allen & Overy, Mats Holmström på SEB, Klas Åkerbäck på Tredje AP-fonden, Scott Moseley från riskkapitalaktören 3i och många fler.

För fullständigt program, läs på www.ipfa.org

Tid och plats: 4 november 2015, kl 12:30, Konferens Strandvägen 7A

Anmälan sker direkt till IPFA här och du kan läsa mer om seminariet här.

Antalet platser är begränsat.

Mer om IPFA på www.ipfa.org

Mer om Advokatfirman Lindahl på www.lindahl.se

Mer om SEB på www.sebgroup.se

Mer om Allen & Overy på www.allenovery.com