2013-01-22 13:41Uppdrag

Lindahls vd Mikael Smedeby har utsetts till ordförande för life science-gruppen inom TerraLex

null

Mikael Smedeby, verkställande delägare på Advokatfirman Lindahl, har av TerraLex utsetts till ordförande (Co-Chair) för organisationens life science-grupp. Han delar uppdraget med amerikanen James F. Farrington, Jr. TerraLex är ett av de stora globala nätverken för oberoende advokatbyråer med 155 medlemsföretag i totalt 100 länder.

– Det är ett hedersuppdrag och det ska bli väldigt spännande att bidra till ett ännu större erfarenhetsutbyte genom TerraLex. Jag ser också utnämningen som ett kvitto på den ledande ställning Lindahl har inom life science-sektorn i regionen. Det gör det extra roligt, säger Mikael Smedeby, vd på Advokatfirman Lindahl.

Som medlem i TerraLex, har Lindahl tillgång till expertis runt om i världen från ledande advokatbyråer i varje land och över hela USA.

Om TerraLex

TerraLex består av 155 ledande advokatbyråer i 100 länder med sammanlagt fler än 17 000 advokater. TerraLex underlättar affärer mellan medlemmar och deras klienter genom att ge tillgång till en global expertis och lokala kontakter. För mer information om TerraLex, kontakta Tim Shannon på tshannon@terralex.org, eller besök www.terralex.org

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.sewww.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahloch www.facebook.com/lindahlkarriar