2021-03-10 10:12Uppdrag

Lindahl rådgivare till Svenska Hus vid försäljning av hyresfastigheter i Skåne

Svenska Hus har överlåtit fem hyresfastigheter i Landskrona innehållande totalt 37 bostadslägenheter med en uthyrningsbar yta om ca 2 800 kvm. Affären genomfördes som en bolagsöverlåtelse efter koncerninterna paketeringar. Tillträde ägde rum den 1 mars 2021.

Svenska Hus har även efter försäljningen en stor närvaro i Landskrona med 34 fastigheter om totalt ca 84 000 kvadratmeter. Försäljningen är en del av Svenska Hus utvecklingsplaner i Landskrona där bolaget är intresserat av att förvärva ytterligare bostads- och kommersiella fastigheter. Lindahl är glada över att vara en strategisk samarbetspartner till Svenska Hus vid genomförandet av dessa utvecklingsplaner.

Lindahls team för Svenska Hus bestod av Mikael Mellberg (partner M&A) och Alexander Schröder (fastighetsrätt).