2023-10-09 13:59Uppdrag

Lindahl rådgivare till Dianor AB vid förvärv av samtliga aktier i Hagby Fastigheter AB.

Dianor AB tillverkar och utför service av högkvalitativa diamant- och hårdmetallverktyg samt är experter på bearbetning och fästteknik av superhårda material såsom PCD (Polycrystalline diamond) och hårdmetall. Bolaget besitter mycket stor erfarenhet inom bearbetning av hårda, komplexa och toleranskrävande produkter.

Dianor AB växer och genom förvärvet tillträder bolaget fastigheten Nora Tändröret 1, från vilken bolagets verksamhet ska bedrivas från.

Lindahl har biträtt Dianor AB i transaktionen. Lindahls team bestod av Clas Rosdahl, Ida Karlsson och Victoria Bromark.

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer, som med framtidsfokus, engagemang och en stark kultur hjälper klienter till framgångsrika affärer och medarbetare att nå sin fulla potential. Våra kontor finns i sex av landets största städer: Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Dessutom är vi den enda svenska medlemmen i TerraLex, ett internationellt nätverk av ledande advokatbyråer. Mer information om Lindahl finns på lindahl.se

Laura Salander
Chief Marketing & Communications Officer