2011-10-07 14:48Uppdrag

LINDAHL RÅDGIVARE TILL AUTOMATBOLAGET I SOURCINGAVTAL

BAB Bankernas Automatbolag AB är ett bolag bildat av Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank, som successivt ska ta över ägandet och skötseln av de samarbetande bankernas cirka 2 700 uttags- och insättningsautomater över hela Sverige.

BAB har nyligen tecknat två stora BPO-avtal med värdehanteringsföretagen Loomis och Panaxia. Avtalen innebär att Automatbolaget genom så kallad Business Process Outsourcing, lägger ut kontanthantering och annan service rörande Automatbolagets uttags- och insättningsautomater på Loomis och Panaxia. Avtalen är långsiktiga och representerar betydande värde.

Lindahl har biträtt Automatbolaget med juridisk rådgivning kring avtalen genom Erik Bergenstråhle, partner och ansvarig för Lindahls TMT-grupp, och Elisabeth Jonsson, biträdande jurist i TMT-gruppen.

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankat inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Våra 370 medarbetare, varav 250 är jurister, är baserade vid våra kontor i Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Malmö, Uppsala och Örebro. Mer information om Lindahl finns på lindahl.se och facebook.com/lindahlkarriar