2012-12-19 17:02Uppdrag

Lindahl rådgivare i Uppsalas största byggrättsaffär

null

HSB och Riksbyggen köper tillsammans två fastigheter med byggrätter för 500-550 lägenheter i Uppsala i stadens största byggrättsaffär hittills. Sammanlagd bruttototalarea för byggrätterna är 58 000 kvm. Säljaren är Hallsjö Brädgård AB och värdet på affären är cirka 300 miljoner kronor. Fastigheterna ligger i stadsdelen Kungsängen och har ett mycket attraktivt läge invid Fyrisån och köparna tillträder fastigheterna i april 2013. Planerad exploatering startar omgående då detaljplan vann laga kraft i maj 2012.

NAI Svefa har varit rådgivare åt säljaren Hallsjö Brädgård AB och Advokatfirman Lindahl har bistått med den juridiska rådgivningen. Lindahls team leddes av Staffan Brandt med biträde av Carl-Johan Krusell och Therese Clarhed. Projektledare hos NAI Svefa var Anna-Carin Telin.

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.sewww.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahloch www.facebook.com/lindahlkarriar