2013-06-19 13:03Uppdrag

Lindahl har biträtt Kopparbergs Bryggeri vid träffande av samarbetsavtal med världens näst största bryggerikoncern

null

Kopparbergs Bryggeri, som bl.a. producerar världens mest sålda päroncider och Systembolagets mest sålda öl de senaste tio åren (Sofiero) har träffat ett långsiktigt globalt samarbetsavtal med världens näst största bryggerikoncern SABMiller. Samarbetet innebär att parterna gemensamt skall lansera Kopparbergs Cider på utvalda exportmarknader. Den första marknaden är Australien och Nya Zeeland där ett lokalt licens- och distributionsavtal också träffats.

Advokatfirman Lindahl har biträtt Kopparbergs Bryggeri i förhandlingarna och avtalsskrivningarna genom klientansvarig Dennis Dicksen med biträde av bl.a. Carl Ryrberg.

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.sewww.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/lindahlkarriar