2014-05-22 13:47Uppdrag

Lindahl finanschefernas favorit för andra året i rad

null

Branschmagasinet CFOworld har nu lanserat årets upplaga av CFOrapporten. I undersökningen har CFOworlds läsare fått ange vilka leverantörer de helst skulle anlita om valet stod dem fritt idag inom kategorierna advokatbyrå, affärssystemsleverantör, bank, försäkringsbolag, rekryteringsföretag och revisionsbyrå. För andra året i rad har Advokatfirman Lindahl utsetts till årets CFO-partner i kategorin advokatbyrå.

– Att vi återigen utses till årets CFO-partner är väldigt hedrande och är ytterligare en del i den positiva trend vi sett under de senaste åren med god tillväxt och flera utmärkelser. Vårt fokus på rak och tydlig rådgivning i kombination med djup branschkunskap uppskattas av våra klienter, uppenbarligen inte minst av en så krävande grupp köpare av juridiska tjänster som finanschefer utgör, säger Mikael Smedeby, vd på Lindahl.

I de övriga kategorierna utsågs följande företag till årets CFO-partner 2014:

• Årets rekryteringsföretag: Dfind Finance
  • Årets bank: SEB
  • Årets försäkringsbolag: Länsförsäkringar
  • Årets revisionsbyrå: PwC
  • Årets affärssystemsleverantör: SAP

Mer om undersökningen finns att läsa på CFOworlds hemsida http://cfoworld.idg.se/

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.sewww.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/lindahlkarriar