2015-10-21 14:43Uppdrag

Lindahl biträder vid notering av Waystream på Nasdaq First North

null

Advokatfirman Lindahl biträder Waystream Holding AB (publ) och säljande aktieägare i samband med noteringen på Nasdaq First North samt en emission av nya aktier och försäljning av befintliga aktier i samband med noteringen.

Waystream är en svensk leverantör av accessutrustning för bredbandsinfrastruktur (Fiber-to-the-home, FTTH) som grundades 2001 av medarbetare från Bredbandsbolaget och Cisco. Bolaget utvecklar och säljer avancerade routrar och switchar för fiberbaserade nätverk. Waystreams produkter används för att leverera bredbandstjänster till konsument och företag.

Erbjudandet består av ett offentligt erbjudande till allmänheten i Sverige och institutionella investerare. Erbjudandet omfattar högst 1 363 000 nyemitterade aktier. Vid stort intresse har de säljande aktieägarna förbehållit sig rätten att utöka det antal aktier som erbjuds genom att sälja 250 000 befintliga aktier. De säljande aktieägarna har vidare åtagit sig att sälja ytterligare 204 450 befintliga aktier för att täcka eventuell övertilldelning i samband med erbjudandet.

Priset per aktie i erbjudandet har fastställts till 22 kronor vilket ger Waystream ett marknadsvärde om cirka 120 miljoner kronor. Prospektet offentliggjordes den 14 oktober 2015 och beräknad första handelsdag på Nasdaq First North är den 12 november 2015.

Advokatfirman Lindahl biträder Waystream och de säljande aktieägarna i noteringen, emissionen och försäljningen med ett team som har letts av Annika Andersson(Kapitalmarknad och publik M&A), med biträde av Gabriela Baier-Sandén, Sebastian Iso-Kamula och Anton Knifström (Kapitalmarknad och publik M&A), Elisabeth Hoffnell Vestin (TMT), Jonatan Söderkvist (M&A), Jonas Westerberg och Anna Tarring (Immaterialrätt), Jesper Johansson (Bank och Finans), Johan Hörnberg(Arbetsrätt) samt Anna Romell Stenmark och Angelica Olsson (Skatt).

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.se, www.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/lindahlkarriar