2016-04-28 14:25Uppdrag

Lindahl biträder vid fastighetsöverlåtelse i Malmö

Lindahl har varit juridiska rådgivare till Söderport vid överlåtelsen av fastigheten Kamelen 14, före detta polishuset i Malmö till Riksbyggen. Fastigheten är bebyggd med 13 500 kvadratmeter kontors- och verksamhetslokaler som idag är vakanta och där köparen har för avsikt att bygga 120–150 nya bostadslägenheter. Söderport har initierat framtagandet av en ny detaljplan som medger konvertering till bostäder. Detaljplanen har nu vunnit laga kraft. Försäljningspriset uppgår till 170 miljoner kronor.

Ansvarig delägare från Lindahl var Mikael Stabo.

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.se, www.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/lindahlkarriar