2016-04-21 16:26Uppdrag

Lindahl biträder Nepa vid notering på Nasdaq First North

Advokatfirman Lindahl biträder Nepa AB (publ) i samband med noteringen på Nasdaq First North samt en emission av nya aktier i samband med noteringen.

Nepa är ett tillväxtbolag inom researchbranschen som erbjuder innovativa lösningar och mjukvara för att leverera agerbara insikter till sina uppdragsgivare. Nepa-koncernen grundades 2006 och har sedan dess haft en tillväxttakt med i genomsnitt cirka 25 procent per år. Den snabba tillväxten har belönats med hela fem DI Gasell-utmärkelser mellan åren 2011-2015.

Erbjudandet består av ett offentligt erbjudande till allmänheten och institutionella investerare i Sverige och omfattar högst 1 648 351 nyemitterade aktier. Priset per aktie i erbjudandet har fastställts till 45,50 kronor vilket ger Nepa ett marknadsvärde om cirka 250,3 miljoner kronor (före erbjudandet). Prospektet offentliggjordes den 13 april 2016 och beräknad första handelsdag på Nasdaq First North är den 26 april 2016.

Lindahl biträder Nepa i noteringen och emissionen med ett team som har bestått av Per Hedman (ansvarig delägare, corporate finance), Maria Arnoldsson (projektledare, kapitalmarknad och publik M&A), Gabriela Baier-Sandén, Anton Knifström (båda inom kapitalmarknad och publik M&A), Amanda Frantz, Joel Sandin Persson (båda inom corporate finance) samt Johan Myrén och Emma Blomstervall (båda inom skatt).

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.se, www.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/lindahlkarriar