2020-09-02 09:49Uppdrag

Lindahl biträder EQT och Recover Nordic i förvärvet av MISAB Gruppen

Lindahl har företrätt EQT och Recover Nordic vid förvärvet av MISAB gruppen. Genom förvärvet stärker Recover sin närvaro i Mälardalen inom skadeservice och industriservice.

MISAB Gruppen vars verksamhet grundades 1992, är uppdelat i åtta bolag och omsätter cirka 150 MSEK per år. MISAB har kontor i Hallstahammar, Västerås och Eskilstuna.

Recover Nordic är marknadsledande i Norden inom industri- och skadeservice. Koncernen levererar tjänster till huvudsakligen försäkringsbolag, företag och privatpersoner. Sedan Recover Nordic etablerades som en självständig verksamhet för sex år sedan har företaget tredubblat omsättningen och genomfört 19 förvärv i Norden. Recover har sitt huvudkontor i Oslo och har över 2 100 anställda i Sverige, Norge, Danmark och Finland fördelat på 104 kontor.

EQT äger Recover Nordic och är ett av Europas ledande riskkapitalbolag med över 25 års erfarenhet av företagsförvärv och utveckling av dessa. EQT består i dag av 19 aktiva fonder som investerat i 140 företag runt om i världen, som tillsammans har över 158 000 anställda.

Lindahls team leddes av Henrik Nobel (ansvarig delägare) och bestod därutöver av Nicklas Bexelius, Gustav Ahlgren, Edvard Gustafsson, Lisa Liljeqvist och Ola Svanberg.