2013-03-18 13:46Uppdrag

Lindahl biträdde vid försäljning av ProFlute och SAT

null

Munters har genom sitt dotterbolag ProComponent förvärvat ProFlute AB i Sverige samt SAT Air Treatment Equipment Co Ltd i Kina. ProFlute med fabrik i Örbyhus tillverkar block av rotormaterial och rotorer för avfuktningsutrustning. SAT med fabrik i Jiangyin tillverkar huvudsakligen rotorer för avfuktningsutrustning. Munters kommer genom förvärvet göra en satsning på att utveckla marknaden för komponenter till avfuktningsutrustning. Munters ägs sedan 2010 av Nordic Capital Fund VII. Advokatfirman Lindahl företrädde säljarna genom Malcolm Wiberg (delägare, Corporate Finance) och Carl Christian Rösiö (Corporate Finance).

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.sewww.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/lindahlkarriar