2014-05-26 08:30Uppdrag

Eva-Maj Mühlenbock ny vd för Lindahl

null

Lindahl byter ledningstrio när Eva-Maj Mühlenbock tar över som verkställande delägare efter Mikael Smedeby som nu blir ordförande för en av landets ledande affärsjuridiska byråer.

– Jag kliver in i ett spännande skede, säger Eva-Maj Mühlenbock. Vi har kommit långt i vår ambition att vara den mest moderna och tydligaste rådgivaren som våra klienter kan få. Vi vet vart vi ska, och vi ser hela tiden tydliga tecken på att klienterna uppskattar vad vi gör. Det ger oss ännu mer energi.

Lindahls klienter befinner sig i kunskapsbaserade, innovativa och teknikintensiva branscher. Det ställer krav på att byrån måste leverera en rådgivning som är snabb, tydlig och anpassad till varje affärssituation. Byrån har också särskilt djupa kunskaper inom branscher som präglas av innovation och tillväxt.

Undersökningsföretaget Regi utsåg 2013 Lindahl till Årets Advokatbyrå i kategorin stora advokatbyråer. Häromdagen stod det också klart att byrån för andra året i rad utsetts till årets CFO-partner av branschmagasinet CFOworld.

– Jag ser fram emot att få fortsätta att utveckla Lindahls kultur och erbjudande i en ny roll som styrelseordförande, säger Mikael Smedeby. Jag är stolt över de framsteg som vi gjort och de framgångar vi har haft de senaste åren. Allt på grund av duktiga medarbetare. Det är med stor ödmjukhet och höga förväntningar som jag tänker fortsätta bidra till att utveckla Lindahl.

Till sin hjälp kommer Mikael att ha Christoffer Gramming som valts till ny vice ordförande. Lindahl har under flera års tid arbetat med en ledningstrio, vilket ger både tempo och perspektiv i arbetet med att utveckla byrån.

Om Eva-Maj Mühlenbock:

Eva-Maj har särskild erfarenhet inom områdena för konkurrens- och EU-rätt, offentlig upphandling och processrätt. Hon tog sin juristexamen 1982 från Stockholms universitet, och har utöver tingstjänstgöring arbetat på advokatbyrån Wendell, Lakefish, Froelich & Power i USA, Tisell & Co Advokatfirma, samt Ernst & Young innan hon började på Lindahl 2003. Eva-Maj är engagerad i frågor om mångfald och jämställdhet inom advokatyrket, samt frågor om individuella fri- och rättigheter som en grundläggande del av en demokratisk rättsstat. Hon är sedan flera år medlem i Advokatsamfundets styrelse.

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.sewww.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/lindahlkarriar